News from the Canadian Forage & Grassland Association
Research supports on-farm adoption of clean technologies and practices
April 24, 2017 - Fredericton - Agriculture and Agri-Food Canada

Le texte français suit

Member of Parliament Matt DeCourcey (Fredericton) today announced an investment of $656,000 for a project with the Canadian Forage and Grassland Association to demonstrate to farmers the "carbon sequestration (sink)" potential of their farmlands.

The project with the association is supported by the $27 million Agricultural Greenhouse Gases Program (AGGP), to help the Canadian farming sector become a world leader in the development and use of clean and sustainable agricultural technologies and practices. This project will also help farmers increase their understanding of GHG emissions.

MP DeCourcey was speaking in Fredericton on the Monday following Earth Day, an international celebration organized by the global environmental movement.

Quick facts
  • The AGGP covers four priority areas of research: livestock systems, cropping systems, agricultural water use efficiency and agro-forestry.
  • The new AGGP investments will continue to support the work of the Global Research Alliance on Agricultural Greenhouse Gases, which brings together 47 countries to find ways to grow more food without growing greenhouse gas emissions.
 Quotes

"Investing in science and research now, at institutions like the Canadian Forage and Grassland Association, will ensure that Canada's agriculture sector remains innovative and sustainable for generations of farmers to come."
-       Matt DeCourcey, Member of Parliament for Fredericton
-
"Producers know forages are valuable at capturing carbon from the atmosphere and sequestering it in the soil.  This project will help quantify the full value of the ecological goods and services provided by the grasslands sector and individual landowners."
-       CFGA Chairman Ray Robertson

Additional links

Trudy Kelly Forsythe
CFGA Communications
506-832-0338

Guy Gallant
Director of Communications
Office of the Honourable Lawrence MacAulay
613-773-1059

Agriculture and Agri-Food Canada
Ottawa, Ontario
613-773-7972
1-866-345-7972
Follow us on Twitter:
@AAFC_Canada
Like us on Facebook:
CanadianAgriculture

BACKGROUND
  • The 20 new research projects supported by AGGP span from coast-to-coast, from the University of British Columbia to collaborative research with conservation groups in New Brunswick and Prince Edward Island. They range in scope from studying GHG emissions from blueberry, potato and forage crops in B.C. to planting willow trees in areas irrigated by rivers in the Atlantic as a means to sequester carbon.
The research project led by the Canadian Forage and Grassland Association will work with farmers to leverage scientific research in forage management practices and seed genetic advancements to improve carbon sequestration in forage and grasslands across climate conditions in Canada.

La recherche favorise l'adoption de pratiques et technologies propres à la ferme

Le 24 avril 2017 - Fredericton - Agriculture et Agroalimentaire Canada

Le député Matt DeCourcey (Fredericton) a annoncé aujourd'hui un investissement de 656 000 $ dans un projet de l'Association canadienne pour les plantes fourragères (ACPF) pour montrer aux agriculteurs le potentiel de « séquestration du carbone » (puits de carbone) de leurs terres agricoles.

Ce projet qui est soutenu par le Programme de lutte contre les gaz à effet de serre en agriculture (PLGESA), une initiative de 27 millions de dollars, aidera le secteur agricole du Canada à devenir un chef de file mondial de la mise au point et de l'utilisation de pratiques et de technologies agricoles propres et durables. Il permettra aussi aux agriculteurs de mieux comprendre les émissions de gaz à effet de serre.

Le député DeCourcey a prononcé une allocution à Fredericton le lundi suivant le Jour de la Terre, une célébration internationale organisée par le mouvement écologique mondial.

Les faits en bref
  • Le PLGESA s'applique à quatre domaines de recherche prioritaires : les systèmes d'élevage du bétail, les systèmes de culture, l'efficacité de l'utilisation de l'eau en agriculture et l'agroforesterie.
  • Les nouveaux investissements du PLGESA continueront d'appuyer les travaux de l'Alliance mondiale de recherche sur les gaz à effet de serre en agriculture, un regroupement de 47 pays qui cherchent à trouver des façons de produire plus d'aliments sans augmenter les émissions de gaz à effet de serre.
Citations

« En investissant aujourd'hui dans les programmes scientifiques et les projets de recherche d'organismes comme l'Association canadienne pour les plantes fourragères, nous aiderons le secteur agricole du Canada à demeurer novateur et viable pour les prochaines générations d'agriculteurs. »
-       Matt DeCourcey, député de Fredericton

« Les producteurs savent que les cultures fourragères sont utiles pour capter le carbone dans l'atmosphère et le stocker dans les sols. Le projet permettra de quantifier la pleine valeur des biens et des services écologiques fournis par le secteur des plantes fourragères et les propriétaires fonciers. »
-       Ray Robertson, président de l'ACPF
Liens additionnels

Guy Gallant
Directeur des communications
Cabinet de l'honorable Lawrence MacAulay
613-773-1059

Agriculture et Agroalimentaire Canada
Ottawa (Ontario)
613-773-7972
1-866-345-7972
Suivez-nous sur Twitter :
@AAC_Canada
Aimez-nous sur Facebook :
AgricultureCanadienne

CONTEXTE
  • Les 20 nouveaux projets de recherche soutenus par le PLGESA se déroulent d'un bout à l'autre du pays, que ce soit à l'Université de la Colombie-Britannique ou au Nouveau-Brunswick et à l'Île-du-Prince-Édouard dans le cadre de travaux de recherche concertée avec des groupes de conservation. Ces projets vont de l'étude des émissions de GES des cultures de bleuets, de pommes de terre et de plantes fourragères en Colombie-Britannique à la plantation de saules pour séquestrer le carbone dans les régions de l'Atlantique irriguées par des rivières.
L'Association canadienne pour les plantes fourragères collaborera avec des agriculteurs afin de tirer profit de la recherche sur les pratiques de gestion des cultures fourragères et les gains génétiques des semences. Elle veut ainsi accroître la séquestration du carbone par les plantes fourragères et les prairies dans toutes les zones climatiques du Canada.

Canadian Forage & Grassland Association
STAY CONNECTED: