For Immediate Release

Agriculture in the Classroom Canada Establishes a
Board Advisory Committee

AITC-C Welcomes Seven Inaugural Appointees
Un message en français suivra.

Headingly, MB – February 1st, 2021 -- Agriculture in the Classroom Canada (AITC-C), along with its ten provincial member organizations, has established a Board Advisory Committee (BAC) to offer insight and expertise as AITC-C continues to strive towards its strategic goals

“We are so excited to welcome these agriculture education champions from a diverse cross section of Canadian agriculture,” said Johanne Ross, Executive Director of AITC-C. “We have been lucky to appoint seven highly knowledgeable professionals with a wealth of experience from the sector. We are excited to see how they will help guide our organization to greatness.”

The seven appointees were chosen by the AITC Board Nominations Committee and will serve a two-year term. The following individuals have been appointed to the BAC: Agassou Jones (NS), Becky Parker (BC), Kelly Green (MB), Lindsey Verhaeghe (AB), Nadine Sisk (ON), Teresa Vallotton (MB) and Trish Jordan (MB). As a volunteer group, the BAC will meet at least twice a year.

The BAC will support AITC-C in efforts to build its profile, enhance communications, and build fundraising strategies. The committee will review and support the development of strategic plans, while being a sounding board for new ideas and champion AITC-C within their own networks.

More information about our Board Advisory Committee.

About Agriculture in the Classroom Canada

Agriculture in the Classroom Canada (AITC-C) is a Canadian charitable organization with a vision to bring agricu­lture to every classroom, inspiring every student. Alongside ten provincial member organizations, AITC-C provides accurate, balanced and current, curriculum-linked resources for students at all grade levels.

We are proud to work with our network of partners, stakeholders and volunteers to provide educational experiences that will foster a passion for lifelong learning through collaboration, creativity, critical thinking and communication by sharing Canada’s remarkable agriculture and food story. To learn more visit aitc-canada.ca.

For­ more information, contact:

Alyssa McDonald, Communications Manager
204-868-8115

Johanne Ross, Executive Director
204-867-0437

-       N O U V E L L E S    -

Agriculture en classe Canada met en place
un Comité consultatif

AEC-C accueille 7 nouveaux membres
Headingly, MB – 1 février 2021 -- Agriculture en classe Canada (AEC-C), ainsi que ses 10 organismes provinciaux partenaires, a mis en place un Comité consultatif (CC) qui offrira vision et expertise afin que AEC-C continue de poursuivre ses objectifs stratégiques.

« Nous sommes très excités d’accueillir ces experts de l’éducation agricole de divers milieux de l’agriculture canadienne », dit Johanne Ross, Directrice générale d’AEC-C. « Nous sommes chanceux d’avoir élu 7 professionnels qui possèdent autant de connaissances et d’expérience dans le secteur. Nous sommes impatients de voir comment ils pourront guider notre organisme vers le succès. »

Les 7 élus ont été choisis par le Comité de sélection d’AEC-C et feront un mandat de 2 ans. Les élus suivants siègeront au CC : Agassou Jones (N-É), Becky Parker (C-B), Kelly Green (Man.), Lindsey Verhaeghe (Alb.), Nadine Sisk (Ont.), Teresa Vallotton (Man.) et Trish Jordan (Man.). Étant un poste bénévole, le CC se rencontrera un minimum de deux fois par année.

Le CC soutiendra AEC-C dans ses efforts d’établir son image, améliorer la communication et élaborer des stratégies de collectes de fonds. Le comité révisera et soutiendra le développement des plans stratégiques, tout en étant une source précieuse de nouvelles idées et en représentant AEC-C au sein de leur propre réseau.

Plus d’informations sur notre Comité consultative.

À propos d’Agriculture en classe Canada
Agriculture en classe Canada (AEC-C) est un organisme canadien sans but lucratif qui a comme mission d’introduire l’agriculture dans chaque classe, pour inspirer chaque étudiant. Au côté de ses 10 organismes provinciaux partenaires, AEC-C offre des ressources liées aux programmes scolaires qui sont fiables, équilibrés et à jour, et ce, pour les étudiants de tous les niveaux scolaires.

Nous sommes fiers de travailler avec notre réseau de partenaires, d’intervenants et de bénévoles pour offrir des expériences éducatives qui susciteront une passion pour l'apprentissage tout au long de leur vie en faisant connaître l’histoire remarquable de l'agriculture et de l'alimentation au Canada en valorisant la collaboration, la créativité, la pensée critique et la communication. Pour en savoir plus, visitez aitc-canada.ca.

Pour plus d’informations, contactez :

Alyssa McDonald, Communications Manager
204-868-8115