Introducing the G3 Grow Beyond Scholarship
Un message en français suivra.

Winnipeg – November 28, 2019 – G3, in partnership with Agriculture in the Classroom Canada, is proud to present an exciting new scholarship opportunity.

The G3 Grow Beyond Scholarship will be presented for the first time in 2020, to six high school students who are embarking on a post-secondary education and have innovative ideas for agriculture in Canada.

Six scholarships of $4,000 are available to students across Canada looking to study in any discipline, and an additional $1,000 will be given to the winners’ high schools. In order to apply, students must submit a two- to four-minute video essay describing their vision for the future of agriculture in Canada and how they see themselves contributing to that vision.

“The G3 Grow Beyond Scholarship will help put the next generation of innovators in agriculture on the path to success,” says G3 CEO Don Chapman. “We’re proud to partner with Agriculture in the Classroom Canada to make this opportunity available in farming communities across Canada.”

“AITC-C is thrilled to be collaborating with G3 to bring this amazing opportunity to Canadian students,” says Johanne Ross, Executive Director of AITC-C. “Careers in agriculture are so diverse, and this initiative encourages exploration of that diversity. The G3 Grow Beyond Scholarship will inspire and develop agri-food’s leaders and innovators of the future!”

Applications for the G3 Grow Beyond Scholarship are due by April 1 st , 2020. For full details, and to apply, visit g3growbeyond.org .

Submissions will be judged by a panel of industry professionals, and the public via online voting.
About G3
G3 was created with the vision of building a smarter path from farmers' fields to global markets. Today, G3 is transforming the way grain moves with an expanding network of facilities that set new standards for fast, safe and reliable operations. We focus on efficiency to create opportunity for our customers across Canada and around the world. G3 Terminal Vancouver, a state-of-the art export facility due to open in 2020, will add more speed and efficiency to our grain supply chain. G3 is a Canadian company, and is headquartered in Winnipeg, Manitoba.
About Agriculture in the Classroom Canada
Agriculture in the Classroom Canada is a charitable organization, operating across the country, with our nine provincial member organizations, to deliver accurate, balanced and current curriculum‐linked resources on the dynamic and innovative agriculture and food industry. We are proud to work with numerous partners, stakeholders and volunteers to provide educational experiences for students at all grade levels that will create lifelong learners through collaboration, creativity, critical thinking and communication and will inspire a deeper connection to Canada’s agriculture and food sector.

G3 Media Relations:
 1 (204) 983-3101

AITC-C Media Contact:
Kim Sabourin
Communications Manager, AITC-C
1-833-248-2226, poste 105
Présentation de la nouvelle bourse Grow Beyond de G3
Winnipeg – Le 28 novembre 2019 — G3, en partenariat avec Agriculture en classe Canada, est fier de présenter une nouvelle opportunité de bourse extrêmement intéressante.

La bourse Grow Beyond de G3 sera présentée pour la première fois en 2020 à 6 lycéens qui entament une formation postsecondaire et ont des idées innovantes pour l’agriculture au Canada.

Six bourses de 4000 $ seront offertes à des étudiants partout au Canada qui cherchent à étudier dans n’importe quelle discipline; 1000 $ supplémentaires seront remis aux lycées des lauréats. Pour postuler, les étudiants doivent soumettre un essai vidéo de 2 à 4 minutes qui décrit leur vision pour l’avenir de l’agriculture au Canada et comment ils se voient contribuer à cette vision.

« La bourse Grow Beyond de G3 aidera à mettre la prochaine génération de pionniers dans l’agriculture sur la voie de la réussite, explique le chef de la direction de G3, Don Chapman. Nous sommes fiers d’être les partenaires d’Agriculture en classe Canada et de présenter cette opportunité aux communautés agricoles partout au Canada. »

« AEC-C est enchantée de collaborer avec G3 et de présenter cette incroyable opportunité aux étudiants canadiens, déclare Johanne Ross, directrice générale d’AEC-C. Les emplois dans le domaine agricole sont tellement divers, et cette initiative encourage les étudiants à explorer cette diversité. La bourse Grow Beyond de G3 inspirera et développera les leaders du monde de l’agroalimentaire et les pionniers de demain! »

Les demandes de la bourse Grow Beyond de G3 peuvent être déposées jusqu’au 1 er  avril 2020. Pour tous les détails et postuler, rendez-vous à g3growbeyond.org .

Les demandes seront jugées par un groupe de professionnels de l’industrie et par un vote en ligne du public.
Au sujet de G3
G3 a été créé avec la vision de relier plus intelligemment les champs des agriculteurs et les marchés mondiaux. Aujourd’hui, G3 transforme la manière dont est acheminé le grain grâce à un réseau en pleine expansion d’installations qui fixent de nouvelles normes pour des opérations rapides, sécuritaires et fiables. Nous nous concentrons sur l’efficacité pour créer des opportunités pour nos clients partout au Canada et dans le monde entier. G3 Terminal Vancouver, une installation à la pointe du progrès vouée à l’exportation qui ouvrira ses portes en 2020, permettra d’accélérer et de rendre encore plus efficace notre chaîne d’approvisionnement du grain. G3 est une entreprise canadienne dont le quartier général est à Winnipeg, Manitoba.
Au sujet d'Agriculture en classe Canada
Agriculture en classe Canada est un organisme de bienfaisance qui opère partout au pays grâce à ses neuf organismes provinciaux membres. Il propose des ressources précises, équilibrées et actuelles en lien avec les programmes pédagogiques sur l’agriculture et l’industrie alimentaire innovante et dynamique. Nous sommes fiers de travailler avec de nombreux partenaires, parties prenantes et bénévoles pour offrir des expériences éducatives aux étudiants de toutes les années. Ces expériences permettront de créer des apprenants à vie grâce à la collaboration, la créativité, la réflexion critique et la communication; elles inspireront également un lien plus profond avec les secteurs de l’agriculture et de l’alimentation du Canada.

Relations avec les médias de G3 :
 1 (204) 983-3101

Contact avec les médias d’AEC-C :
Kim Sabourin
Gestionnaire des communications